خرید دستگاه بسته بندی مورد نیاز خود را چگونه انجام دهیم؟

مهمترین و حتی اصلی ترین قسمت تولید یک محصول، بخش بسته بندی آن محصول می باشد. چرا که مشتری اولین و تنها موردی که در خرید خود می بیند، شکل و نوع بسته بندی محصول است. در این میان، نقش دستگاه های بسته بندی بسیار قابل توجه است. انتخاب یک دستگاه مناسب و پر بازده، باعث می شود که در وهله اول بسته های زیبا و شکیل داشته باشیم و در وهله دوم ظرفیت تولید را افزایش می دهد. پس با توجه به این مسایل، توجه به نکات زیر، در خرید دستگاه بسته بندی خط تولید، ضروری به نظر می رسد.


برای خرید دستگاه بسته بندی مورد نیاز خود باید به چند نکته توجه کنیم.

 اولین نکته در مورد محصولی است که میخواهیم بسته بندی کنیم. باید ببینیم دارای چه حالتی از ماده است. جامد یا مایع. اگر جامد است گرانولی است یا پودری. اگر مایع است غلیظ است یا رقیق.


 

بسته بندی حبوبات، خشکبار، ادویه جات و پودریجات

 


نکته بعدی اینکه می‌خواهیم محصول خود را به چه صورت بسته بندی کنیم. در سلفون، قوطی یا کیسه. اگر میخواهیم در سلفون بسته بندی کنیم باید با توجه به وزنی که قرار است بسته داشته باشد، طول و عرض سلفون تعیین شده و لوله یقه دستگاه بسته بندی طبق آن ساخته شود.


 

دستگاه بسته بندی چهار توزین و قوطی پرکن دو توزین حبوبات و خشکبار

 


اگر می خواهیم در قوطی بسته بندی کنیم، باید بدانیم که جنس قوطی چیست. شیشه، فلز یا کاغذ که در اینجا نیز باید ابعاد قوطی به سازنده اعلام گردد تا نوار نقاله دستگاه بسته بندی طبق آن ساخته و تنظیم شود.

اکنون می رسیم به ابعاد و اندازه دستگاه بسته بندی. اگر برای محیطهای صنعتی باشد معمولا از لحاظ فضا و مکانی که دستگاه بسته بندی در آن قرار می گیرد، محدودیتی نخواهیم داشت ولی اگر دستگاه بسته بندی مورد نظر جهت مشاغل خانگی یا کار در منزل خریداری می گردد، حتما باید به ابعاد و اندازه دستگاه بسته بندی توجه کرده و مطابق با محیطی که در اختیار داریم، دستگاه بسته بندی را انتخاب و خریداری نماییم.

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، اتوماتیک و یا دستی بودن دستگاه بسته بندی است. اگر تعداد بسته های تولیدی در هر شیفت کاری مهم باشد و از طرفی نیروی کار کافی در اختیار نداشته باشیم، دستگاه بسته بندی حتما باید به صورت تمام اتوماتیک بوده و سرعت و دقت بالایی داشته باشد.


 

دستگاه بسته بندی حجمی و قوطی پرکن حجمی آریا صنعت البرز

 


هنگام خرید دستگاه بسته بندی علاوه بر ابعاد و اندازه دستگاه، باید نوع برقی را که در اختیار داریم نیز در نظر بگیریم که تکفاز 220 ولت است یا سه فاز 380 ولت.

مهمترین و حیاتی ترین نکته در خرید دستگاه بسته بندی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت سازنده می باشد. اگر خدمت رسانی و پشتیبانی شرکت سازنده دستگاه در حد مطلوبی باشد، می توان با اطمینان خاطر بیشتری آن دستگاه را خریداری کرده و مورد استفاده قرار داد.

تمامی دستگاه های  شرکت آریا صنعت البرز  از بهترین و مرغوب ترین لوازم و قطعات اولیه ساخته می شوند. در نتیجه تمامی محصولات این شرکت، کارکردی عالی و بدون مشکل داشته و عمر متوسط استانداردی را خواهند داشت. تمامی دستگاه ها طبق سفارش و شرایط مشتریان محترم ساخته و مونتاژ می گردند.

همچنین تمامی محصولات شرکت آریا صنعت البرز دارای ۱۸ ماه گارانتی تعویض قطعات معیوب و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند و پرسنل فنی این شرکت همواره در خدمت رسانی به مشتریان محترم آماده انجام وظیفه هستند.

در نهایت قبل از خرید دستگاه بسته بندی باید تمام جوانب را سنجید. به دلیل اینکه پس از خرید دستگاه بسته بندی، تغییر و تحول آن با مشکلاتی همراه خواهد بود.


ممنون که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. امیدوارم که توانسته باشم کمکی هرچند کوچک، در راستای رسیدن به اهدافتان کرده باشم.

موفق و پیروز باشید.


« آریا صنعت البرز » طراح، سازنده و صادر کننده انواع ماشین آلات و تجهیزات بسته بندی مواد غذایی، دارویی و شیمیایی